Hayat Kaldığı Yerden. Askere Gideceklere Yegane Tavsiye: SABIR

Uzun bir süredir ne yazı yazabiliyorum ne de kitap okuyabiliyorum. Rusçamı geliştirmek için izlediğim saçma salak rus melodramlarını saymazsak dizi ve film izlediğim de söylenemez. Bu durum içimde bir burukluğa yol açıyor. Bir dilek hakkım olsaydı babadan zengin olup geçim derdi yaşamadan sürekli okumak, film izlemek ve yazmak için petrozavodksta göl manzaralı bir apartman dairesinde sınırsız zaman  dilerdim. Ama dileğim gerçek olmayacak ve sadece kendi zevklerime vakit ayırıp bir ömür geçiremeyeceğim. Hayat bu işte.

Rusçayı hâlâ istediğim düzeyde geliştiremedim. 1.5 yaşındaki kızımla neredeyse bütün gün ben ilgileniyorum. Onunla sadece Türkçe konuşuyorum. Eşimle de rusça konuşmaya özen gostersem de onun tembelliği yüzünden Türkçeye dalıp gidiyoruz. Emektar babuşkamız evimize günde 1-2 kez ugramasa ya da markete gidip sigara almasam rusça pratik yapmak için hiç şansım olmayacak. Evden kafanı çıkarmadığın sürece nerede yaşarsan yaşa hiç yabancılık çekmezsin. Eee dil öğrenmek için de yabancılık çekmen lazım de mi? Sonunda yarım yamalak Rusçam ile 2 öğrenci edindim ve özel Türkçe dersi vermeye başlayacağım. Türkçe ogretmeniyiz ya hani. Elim 100 yıl aradan sonra ekmek tutacakmış gibi hissediyorum. 


Geçim sıkıntısı, yaşam koşulları, tercihler, sorumluluklar, zorunluluklar tekrar kafamın içinde tepinmeye başladı. Ulan ne güzelmiş 6 ay boyunca Edirne Keşan'da ekmek elden su gölden  yaşayıp gitmişiz. Teşekkürler yüce TSK. 


Askeriyenin içindeyken oradan kurtulmak için her saniye dua edersin, bütün özgürlüklerini geri istersin ama aslında askeriye Hindistan yoga kampı ya da karadeniz yayla turları gibi günlük yaşamın dertlerinden arınmak için çok ideal bir yermiş.  Şaka.


Askerlik bu hayatta tecrübe ettiğim en enteresan deneyimdi. Gelecekte bir Nazi kampına esir düşmezsem daha enteresanını tecrübe edemem galiba. Yok lan abarttım. Ben biraz rahattım bunu itiraf ediyorum. Ne bir kez kompoziti takip nöbette götümü dondurdum ne tam teçhizat intikale gidip survivor macerası yaşadım ne de sabah akşam mıntıka yaptım. Ama bunları yapmadım diye tabur komutanı olarak askerliğimi icra ettiğimi zannetmeyin amk. Ben bedelli kardeşlerimin viyaklamalarıyla askerliğimi geçirdim. Hepsi değil ama bir çoğu hangi kuruma teslim olduklarının farkında bile değildi. 18 günlük bir oyuna gelmişler, ödedikleri bedelin en iyi şekilde onlara dönmesini bekliyorlar. Türkiyedeki askerlik eğitimi berbat elbette ama bu kesinlikle bütün dünyada böyle. Adım gibi eminim. Askeriye hiçbir yerde değişmez amk. Emir komuta zincirinin bu denli keskin oldugu bir yerde değişmez bu durum(emir demiri keser.) Farkında değil misin kardesim? Ortada somut bir gerçek var ve bunu kabullenmek zorundasın. Yapabilecek bir şeyin yok. Her türlü yetkileri var diyorum. Bedenen ve ruhen komutanına aitsin amk. Emir komuta zincirinin en alt halkasısın sen. Senin herhangi bir istekte bulunmaya hakkın yok amk. Ne mızmızlanıp duruyorsun? Babayın çiftliğine mi geldin? Şurada 3 hafta dişini sık, çek git. Canını mı aldılar amk. Eğitim ortasında tuvaletini tut, 1-2 kez sınav cek, karda sürün, ayazda ayakta bekle, grip ol. Bunlar olacak. Hep oldu, oluyor ve olmaya daima devam edecek. 15 gün duş mu alamadın. Ne yapalım? Ben 6 ay yaşadım bu yaşadıklarını ve diğerleri de 1 yıl. Hani o meksikalılar var ya. Onlar 1 yıl askerlik yapıyor. Yapacak bir şey yok. Askere gideceklere tavsiyem çok büyük bir taşşağınız yoksa sabırlı olmayı öğrenmeden ve olacakları kabullenmeyi içinize işlemeden birliğinize teslim olmayın.


Sabah mintika yapacaksın amk. Yemek sırasında 1 saat de bekleyeceksin, 10 saat de. Dışarı buz kesecek çay almana izin vermeyecekler. Bere ve boyunluk takmayacaksın. Ama onlar yapmış biz niye yapmıyoz demeyeceksin. Zırt pırt sigara içmeyeceksin. Esas duruşunu bozmayacaksın. Her gün yatağını mis gibi toplayacaksın. Tıkalı tuvaletleri açıp bokları temizleyeceksin. Sağa sola malzeme taşıyacaksın. Botunu boyayacaksın. Eğitimlere katılıp herkesle ayni anda sol adımını atacaksın. Harbiye marşını ezberleyeceksin. Yemek duasında yüksek sesle Allahımıza hamdolsun diyeceksin. Bu kadar basit. Yapacaksın. Emir amk.


NOT: Bu yazdıklarım garibanlar için askeriye tavsiyeleriydi.
Yukarıda söylediklerimi bütün erler yapar. Ama tabur komutanının bilmem nesi ya da cumhuriyetimizin başsavcısı yapmayabilir. Hatta akıllı telefonuyla oynayıp millet eğitim yaparken koğuşunda terlikle gezebilir. Bu durum sizin taşak katsayınıza bağlı. Kısacası askeriye katı emir komuta zincirinin garibana uygulandığı metrekarelerce alanı kaplayan bir sabır kampıdır. YEGANE TAVSİYE: SABIR.


NOT2: Görev yaptığım kışlada banyoda sıcak su yoktu. Ilk 2 hafta duş alamadım. Çarşıda otele gidip ilk duşumu 1 saat almıştım. Işte o kışlada 1 yıl askerlik yapan adamlar var(Meksikalılar) Ama o kışladaki bedelli kardeşlerimiz sıcacık duş alsınlar diye otobüslerle başka kışlaya haftada 2 kez götürülüyordu. Ya. Vay amk.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

аффикс -ken в турецком языке

Pedofili ve 4 Film

Выпадение узких гласных на турецком