2018 Oscar Değerlendirmeleri: Volume III
GET OUT (KAPAN?)
Gerilim, bilimkurgu,
korku, gizem. Hepsi var. Çok güzel harmanlanmış ve özgün bir senaryoyla
seyirciye tadında servis edilmiş bir film Get Out. Yalnız en iyi film dalında
adaylar arasında bu tarz korku-bilimkurgu filmlerini çok görmemiştim.
Akademinin beni şaşırttığını ve alışılmışın dışına çıktığını söylemem gerek.
Bütün bunlara rağmen bence bu sene hak ettiği değeri gören ve olması gereken yerde olan nadir filmlerden birisi Get Out herhalde.
Şu dokuz aday filmin yedisinden iyi kanımca. Saygıyla eğiliyorum.
Adaylıklar:
En
iyi film: HAYIR, alamaz.
En
iyi yönetmen: HAYIR, alamaz. (NOT: AMA EN İYİ YÖNETMEN ÖDÜLÜNÜ HAK EDEN FİLM GET OUT’TUR!)
En
iyi erkek oyuncu: Hayır, alamaz.
En
iyi özgün senaryo: EVET, alır.
LADY
BİRD (UĞUR BÖCEĞİ DİYE ÇEVİRİ Mİ OLUR LAN)
İnanamıyorum.
İnanamıyorum. Yani dümdüz bir filmin en iyi film dalında oscara aday olmasını
aklım almıyor. Çıldırmış olmalısınız. Lady bird prodüktörü falan seks
kasetinizi mi eline geçirdi? Tehdit mi alıyorsunuz? Her şey çok geç olmadan
açıklayın, vallahi kızmayacağız. Hani herkesin hayatı roman ya da film olmaz
ya. İşte o “herkes” diye kastedilen kesimden sıradan bir vatandaşın hayatının
bir kısmını film yapmışlar ve bu film en iyi film üstelik de en iyi yönetmen
adaylıklarını kapmış. Tarihin en büyük başarılarından biri budur herhalde: Bu
kadar vasatın altında bir filmle şu adaylıkları alabilmek.
Yazan yöneten Greta
Gerwig diye bir abla. Tahminimce her yazarda az çok olan kendi hayatından
kesitleri eserine aktarma klişesine düşmüş. Madem öyle biyografi filmi çek
kardeşim. Akademinin bu film üzerine şöyle düşünerek adaylıklar verdiğini
sanıyorum: “Yav bu sene bir yenilik yapalım, kadın bir yönetmen var ya. Greta
Gerwig. O da gelsin. Eğleniriz, çeşitlilik olur işte. Bir şey kazanacağıdan
değil yav, renk olsun renk.” Tam olarak böyle düşünmedilerse adam değilim. Ya
da gizli feminist lobisinin şantajına falan maruz kaldılar. Başka bir açıklama
göremiyorum.
Lady bird. Neden Lady
bird? Bir açıklama yok. Liseli ergen bir hanımefendi ve kimsenin umrunda
olmayacak boş maceraları (macera sayılır mı bilemedim) Saçma sapan ergen
triplerine falan maruz kalıyorsunuz film boyunca. Değişik değişik hareketler.
Kızı erkek arkadaşı başka bir erkekle aldatıyor kız onu teselli falan ediyor.
Onu bir kızla aldatsaydı emin olun durum çok farklı olurdu. Yanlış işler.
Yorumları okurken çok
tatlı, çok hoş falan yazanları gördükçe çıldırıyorum. Filmde şöyle bir şey var,
hanımefendiler bu laflarım size gelecek:
Lady Birdümüz tanıştığı
cool çocukla ilk cinsel birlikteliğini yaşıyor ya. Bu cinsel birlikteliği
yaşamadan önce çocuğun da ilk kez bu deneyimi yaşadığını sanıyor. Ama durumun
öyle olmadığını öğrenince beyninden vurulmuşa dönüp çıldırıyor ya. Noldu her
şey bekaret mi ayakları. Heh, şimdi bunu bir erkeğin bir kıza yaptığını
düşünün. Filmin adı da Gentelman Bird olsun. O zaman yine çok tatlı çok hoş
diyecek miydiniz? Kadına şiddet. Benim bedenim benim kararım. Haydi oradan.
Filmde değinelecek
hiçbir şey olmadığı için böyle boktan bir konuyu irdelemek zorunda kaldım.
Neyse ben nefretimi kustum, o yeter.
Adaylıklar:
En
iyi film: ASLA ASLA ALAMAZ
En
iyi yönetmen: BU BİR HAKARET OLMALI, ALAMAZ.
En
iyi kadın oyuncu: HAYIR, alamaz.
En
iyi yardımcı kadın oyuncu: Hayır, alamaz.
En
iyi özgün senaryo: ALAMAZ (ALIRSA HAYATA KÜSERİM.
Akademinin böyle bir karaktersizlik yapabileceğini düşünüyorum. Sürpriz kupona
yazılabilir.)
Комментарии
Отправить комментарий