Nocturnal Animals'tan Kalanlar



Nocturnal Animals son zamanlarda izlediğim en etkileyici film oldu benim için. Yazma uğraşıyla geçen günlerim içerisinde hem kişisel ilişkilerimdeki sıkıntılarla hem de kendimle olan hesaplaşmalarımla bu kadar benzerlik gösteren bir film daha önce izlememiştim sanırım. Biraz iç dökelim o hâlde.

Kültürel ve Ekonomik Farklılıkların İlişkiye Etkisi

Kültürel ve ekonomik yönden birbirine zıt iki bireyin birliktelikleri istisnaî durumlar haricinde hüsranla sonlanmaya yatkın ilişkilerdir. Bu tip ilişkiler, kısa süreli arzulama ya da tam tarifi olmayan ama “aşk” diye nitelendirilen yanıltıcı duygu yoğunluğu nedeniyle başlayabilir. İlişkinin ilerleyen dönemlerinde arzu alışkanlığa, aşk ise mantığa yerini bırakabilir. Bu ilişkilerde kültürel ve ekonomik yönü partnerine nazaran toplum önünde daha üstün olan birey ilişkinin ne kadar devam edeceğini belirlemede başrole sahip olur. Filmde de gördük. Kız kalburüstü bir ailenin ferdiyken esas oğlan tanınmayan bir roman yazarıdır. Kızın ailesi şartlardaki dengesizliği önceden sezip uyarıda bulunmasına rağmen ilişki başlamış ve nitekim ailenin öngördüğü gibi de son bulmuştur. Aralarında uçurum derecesinde farklı sosyal ortamlara sahip olan çiftler evlerinin dışındaki; arkadaş ve iş gibi diğer ortamlarında uzun süre vakit geçirdikçe evdeki partneriyle arasındaki uçurumun daha çok farkına varacak ve birbirlerinden uzaklaşıp farklı limanlara yelken açacaklardır.

YAZARLIK

Bana da esim tarafından eleştiri olarak yöneltilen ve yazarların çoğunun sahip olduğu bir tutum da filmde kendine yer bulmuş: Her yazarın eserine kendinden bir pay katması. Eşim bu durumu daha çok yaratıcı olamamak olarak nitelendiriyor. Hayal gücü kısıtlı olan yazarlar bu açıklarını kendi yaşamlarından ya da başkalarının yaşamlarından kesitlerle kapatmaya çalışırlar diyor. Her yazdığım aynı gibi geliyormuş ona bu yüzden. Peki soruyorum yaşadıklarım, gördüklerim, duyduklarım ve hissettiklerim olmadan ben nasıl bir şey üretebilirim? Bu saydıklarım haricinde bir şeyler üretebilen insanlar varsa tebrik ediyorum. 



Esas oğlanın yazdığı Nocturnal Animals romanına gelirsek, berbat bir şekilde biten ilişkisini semboller ve metaforlarla süsleyerek anlatan bir yazar karşımıza çıkıyor. Karısının onu aldatıp terk etmesini, hamile kalıp kürtaj olmasını ve kendi yaşadığı çaresizliği roman içerisine yerleştirdiği tiplemeler ve olaylarla resmediyor. Bu örtülü anlamlar silsilesi, roman içerisinde gizlenen sembolizmi anlayabilen kız için çok acı bir tecrübe olmuştur ve yazar için de tatmin edici bir intikam ve iç dökme aracı. Hee şimdi bu romanı, yazarın tüm hayatını bilmeden okusaydık sadece orada anlatılanlarla yetinip arka plandaki hiçbir gerçeği göremeyecektik. O yüzden bir kitap sadece bir kitap değildir. O kitaptan önce yıllarca yaşamış bir yazar vardır. Kitap yazarıyla bir bütündür.

Bu film benim için karanlık bir film olmuştur ama bir o kadar da zevk aldım izlerken. Tom Ford ve ekibine tüm içtenliğimle teşekkür ediyorum. Yazarlar ve yazmak için yanıp tutuşanların izlemesi gereken filmlerden diyorum.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

аффикс -ken в турецком языке

Pedofili ve 4 Film

Выпадение узких гласных на турецком